دبیرخانه الکترونیک

در اکثر سازمانها گردش نامه ها و حفظ سوابق از مهمترین امور جاری سازمان بوده و همواره هزینه انسانی و مالی زیادی را بر سازمانها تحمیل می نماید. بنابراین جهت کاهش هزینه ها استفاده از سیستم های مکانیزه ضروری به نظر می رسد. اتوماسیون اداری ابزاری قدرتمند و انعطاف پذیر برای افزایش یکپارچگی، مدیریت اسناد و مدارک، کاهش هزینه ها و افزایش بهروری سازمان می باشد.

دبیرخانه الکترونیک دانشگاه برای اولین بار در سال 1381 با تعداد انگشت شمار کاربر راه اندازی شد، با گسترش واحدهای دانشگاه و پوشش شبکه در کلیه مناطق استان، نسخه تحت وب با هدف توسعه این سامانه در کل استان و دسترسی راحت تر کاربران در هر مکان و زمان، در سال 1394 راه اندازی شد. در این راستا تاکنون 3253 نقش سازمانی فعال با 2354 کاربر فعال با احتساب 10000 نفر ساعت ایجاد شد و تقریبا کل شبکه ها و مراکز بهداشتی علی الخصوص خانه های بهداشت به این سامانه متصل شدند که کاهش بسیار چشمگیری را در بحث هزینه ها و سرعت ارسال مکاتبات فراهم نمود.

یکی از اهداف اصلی و مهم این سامانه، اجرای دولت الکترونیک در راستای تکریم ارباب رجوع و کاهش هزینه ها می باشد که بر این اساس دانشگاه توانسته است با طراحی 28 فرم الکترونیک هوشمند و 12 فرآیند الکترونیک با احتساب4000 نفر ساعت و ده ها گزارش مدیریتی، گامی موثر در این مسیر بردارد که این روند همچنان ادامه دارد.

هدف از اتوماسیون اداری حذف کاغذ از مکاتبات اداری است.
راهنمای نسخه جدید دبیرخانه الکترونیک
ورود به دبیرخانه الکترونیک
بسته آموزشی دبیرخانه الکترونیک