عنوان فرم: ایجاد سمت / تخصیص سمت موجود

زمان بهره‌برداری: خرداد ماه 1399

مجری (گروه): گروه نرم افزار، اطلاع‌رسانی و پرتال

گروه هدف: پرسنل شاغل استان

شرح:

در راستای مدیریت بهتر و قانونمند شدن ایجاد سمت و تخصیص سمت های موجود در دبیرخانه الکترونیک دانشگاه، گروه نرم افزار و پرتال دانشگاه اقدام به راه اندازی فرایند "ایجاد سمت/ تخصیص سمت موجود" نمود. براین اساس امور اداری هر حوزه فرم "ایجاد سمت/ تخصیص سمت موجود" را تکمیل نموده و این درخواست بعد از گرفتن تاییدیه از واحد تشکیلات دانشگاه  به صورت اتوماتیک اعمال می گردد.

از جمله امکانات این فرایند:

- ایجاد سمت (برای سمتی که در حوزه وجود ندارد و می خواهد جدید ایجاد گردد)

- تخصیص سمت (برای سمتی که در حوزه وجود دارد و فقط می خواهد به فرد دیگری تخصیص یابد)

- انتخاب نام پدر سمت در صورت انتخاب دکمه تخصیص سمت

- کلیه اطلاعات کاربران از سامانه های پرسنلی (برای نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی) و کارا (برای نیروهای شرکتی) تغذیه می شود و نیاز به تایپ اطلاعات کاربران نمی باشد.

اهداف و مزایا:

- بالا رفتن سرعت و دقت
- قانونمند شدن درخواست ها و جلوگیری از ایجاد سمت هایی که وجود خارجی ندارد
- قابل‌پیگیری بودن درخواست
 
فیلد های فرم ایجاد سمت/تخصیص سمت موجود:
 

-تخصیص سمت موجود: در مواردی که سمتی در حوزه ای وجود دارد و باید به فرد دیگری تخصیص یابد از این گزینه استفاده می کنیم.

- ایجاد سمت : نام سمت که باید بر اساس چارت تشکیلاتی دانشگاه باشد. مانند: رئیس گروه نرم افزار و پرتال دانشگاه

- سمت پدر: براساس چارت تشکیلاتی سمت پدر باید از سمت هایی که کارشناس مسئول به بالاتر هستند به عنوان سمت بالاتر انتخاب گردند.

- عنوان مکاتباتی: به دلیل اینکه در سربرگ جدید در قسمت گیرندگان نامه عنوان مکاتباتی سمت به صورت اتومات در بخش گیرنده نامه قرا می گیرد، لذا این مورد باید تکمیل گردد. مانند: گروه نرم افزار،پرتال و اطلاع رسانی

- عنوان امضا: با توجه به اینکه در سربرگ جدید امضا به صورت خام می باشد، بنابراین عنوانی که روی امضا درج می گردد باید در این قسمت وارد شود.

- عنوان پرسنل تبصره 4 / شرکتی: با توجه به مصوبه کارگروه فرآیندهای اداری مقرر شد این مورد به فرم اضافه گردد که سمت این پرسنل طبق مصوبه توسط تشکیلات اعمال گردد.