دستورالعمل و امتیاز هر قسمت

عنوان شاخص

ردیف

 - نوآوری در نحوه ارتباط با کاربر

- استفاده از ایده‌ها و روش‌های جدید در جلب مخاطب

   خلاقیت و نوآوری(60)

1

- درج عنوان غیر تکراری برای صفحات، مثال: جهت درج عنوان مناسب برای صفحه "تماس با ما" در سایت فناوری اطلاعات ،نوشتن "تماس با اداره فناوری اطلاعات" در قسمت منو در کادر متن جایگزین می باشد. (20)

 

 - هنگام درج عکس، کادر مربوط به عنوان (Alternative text)را پر نمایید.که می بایست توضیح دهنده عکس باشد.(20)

 

- هنگام درج لینک، کادر مربوط به عنوان (title)را درج نمایید. که می بایست مناسب آن لینک باشد.(10)

 درج عنوان (برای صفحات، عکس های سایت و برای لینک های سایت) (50 امتیاز)

2

- توضیحات:یک عنوان توصیفی شامل 5 تا 8 کلمه که کلمات کلیدی اصلی صفحه شما را شامل باشند، انتخاب کنید.

 

کلمات کلیدی:

-عنوان، اولین چیزی است که مردم با آن در موتورهای جستجو مواجه می شوند. توجه کنید که وجود کلمات فارسی با استاندارد یونیکد توسط موتور جستجوی گوگل شناسائی می شود.

-مهمترین کلمات کلیدی سایت خود را در ابتدای عنوان سایت خود قرار دهید. و دومین کلمه اولویت دوم را دارد به همین ترتیب اهمیت آن ها را رعایت کنید.


- کلماتی که حدس می زنید توسط موتورهای جستجو بیشتر سرچ می شوند را بنویسید، موتورهای جستجو برای این بخش ارزش زیادی قائل هستند و در رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد.


-حتما کلمات کلیدی را با کاراکتر , از هم جدا نمایید.


- نسبت کلمات کلیدی به سایر کلمات در یک صفحه را چگالی یا تراکم کلمات کلیدی می نامند. مثلا اگر شما 100 کلمه در یک صفحه دارید و چهارعدد از آنها جزو کلمات کلیدی سایت شما هستند، چگالی کلمات کلیدی آن صفحه 4% است. سعی کنید که چگالی حدود 3 تا 20 درصد برای کلمات کلیدی مهم سایت خود را تنظیم کنید.


- کلمات کلیدی خود را ترکیبی انتخاب نمایید.

- کلمات کلیدی از متن همان صفحه انتخاب شود.

- از کلماتی که توسط موتورها منع می شود استفاده نکنید.

- از نظر گرامری جمله بندی آن درست باشد، فقط ترکیب کلمات نباشد.

- از تگ h در محتوای صفحات استفاده نمایید.

 درج کلمات کلیدی و توضیحات (50)

3

 - در راستای وظایف واحد (به ازاء هر فرم 50)


- فعال بودن فرم (فرم در زمان استفاده توسط کاربر پرشده باشد- به ازائ هر فرم50)


- ساختار فرم (روی کنترل های فرم فرمت های ورود اطلاعات رعایت شده باشد - 50)


- تعاملی بودن فرم (گذاشتن پیگیری روی فرم جهت کاربر - به ازاء هر فرم 50)

 فرم های الکترونیکی و گزارش ها (600امتیاز)

4

 برقراری امکان جابه جایی بین صفحات از طریق نوار پیمایش سایت

 ارتباط بین صفحه ای (100)

5

تکمیل چارت سازمانی از طریق ماژول های سایت اصلی دانشگاه

چارت سازمانی (30)

6

 تعداد صفحات ایندکش شده در گوگل با توجه به تعداد صفحات سایت

 تعداد صفحات ایندکس شده (40)

7

 

دسترسی پذیری به اطلاعات پایه از صفحه اصلی سایت(20)

8

-طرح گرافیکی و همچنین ترکیب رنگی سایت باید کاملا بیانگر این باشد که سایت قصد ارائه دادن چه مطلبی را دارد. (تناسب ظاهری و گرافیکی هر صفحه با محتوای آن)

 

- در صورت استفاده از رنگ یا طرح زمینه، رنگ و طرح به گونه ای باشد که خواندن متن را مشکل نکند.

 

- عدم استفاده از طرح های زمینه شلوغ که حرکت چشم بر روی متون را مشکل می کند.

 

- چینش مناسب سایت و صفحه آرایی و زیبایی ظاهری سایت

 

-استفاده مناسب از رنگ ها و تصاویر در سایت و مناسب و مرتبط  بودن برای هر بخش از سایت و متناسب بودن محل قرار دادن عکس ها و محتوا در صفحه 

-نوع و سایز فونت های استفاده شده

جلوه های بصری (طرح و ظاهر سایت) (40)

9

-میزان ارتباط سوال ارائه شده در نظرسنجی با خدمات واحد

-گزینه های کامل و مناسب

-تعویض سوالات نظرسنجی در بازه های زمانی مناسب

-استفاده از نتایج نظرسنجی در بهبود مورد ارزیابی قرار گرفته شده

-تعداد پاسخ های ارسال شده در قسمت نظرسنجی

 

نظرسنجی(30)

 

10