عنوان فرم:  مرخصی/دورکاری

زمان بهره‌برداری: دی‌ماه ۱۳۹۶

آخرین به روزرسانی: آبان ماه 1402

مجری (گروه):گروه نرم افزار، اطلاع‌رسانی و پرتال

گروه هدف: پرسنل شاغل استان


شرح:


با استفاده هر چه گسترده‌تر از سیستم‌های کامپیوتری در امور مختلف اداری، نقش نرم‌افزار مناسب و بهینه در این سیستم‌ها بسیار ضروری بوده و دراین‌بین سیستم‌های کنترل کارکرد از جایگاه خاصی برخوردارمی باشد یکی از خدماتی که وقت بسیار زیادی را از کارمندان در گروه‌های مختلف کاری ازجمله دبیرخانه و واحد امور اداری اشغال می‌کند، درخواست مرخصی می‌باشد. در این راستا گروه نرم افزار و پرتال دانشگاه به‌منظور مدیریت و دسترسی آسان‌تر پرسنل به سوابق و گردش درخواست مرخصی، از اوایل سال ۱۳۹۵ با همکاری مدیریت نیروی انسانی با تحلیل و اصلاح فرآیند مرخصی روزانه کارکنان را در دستور کار قرار داد و این فرآیند ابتدا برای پرسنل سازمان مرکزی دانشگاه و از دی‌ماه ۱۳۹۶ برای کل پرسنل دانشگاه راه اندازی شد.

با راه‌اندازی این فرآیند الکترونیکی، فرم کاغذی درخواست مرخصی حذف‌شده و به دلیل ثبت خودکار مرخصی در سامانه‌های حضوروغیاب و پرسنلی، دیگر نیازی به نیروی انسانی برای ثبت و پردازش مرخصی کارکنان نیست.

 

اهداف و مزایا:

     - حذف کاغذ

     - گردش خودکار در دبیرخانه الکترونیک

     - بالا بردن دقت و سرعت

     - امکان ثبت و پیگیری مأموریت در هر مکان و در هر زمان

     - جلوگیری از مفقود شدن درخواست

     - قانونمند شدن ارائه درخواست و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی

     - ثبت اتومات درخواست در سامانه حضوروغیاب

     - ثبت اتومات درخواست در سامانه پرسنلی

     -اطلاع رسانی وضعیت درخواست به کاربران فاقد کارتابل در دبیرخانه از طریق پیامک

     - اطلاع رسانی به جانشین کارمند در ایام مرخصی از طریق پیامک

 


نحوه دسترسی به فرم:


این فرایند از دو طریق قابل دسترس می باشد:

           -      سامانه دبیرخانه الکترونیک(Oas.bums.ac.ir)

           -       سامانه خدمات الکترونیک کاربران(User.bums.ac.ir)

 


نحوه فعالسازی فرم:


سه نوع فعالسازی برای فرم مرخصی وجود دارد:

۱- کاربرانی که نقشی در فرایند ایفا می کنند به عنوان مثال کارگزین/امور اداری/پزشک معتمد ...

در این مورد مسئولین امور اداری واحد از بخش مشاهده گزارش، یک گزارش تحت عنوان :

"گزارش فرم پایه فرایندهای هوشمند" در مسیر اختصاصی >>اداری/مالی >>فرم های ویژه امور اداری 

را اجرا کرده و نقش مربوطه را ویرایش نموده و دکمه "ثبت تغییرات" را کلیک می نمایند.

لازم به توضیح است که تغییر پزشک معتمد هر حوزه بر عهده کمیسیون پزشکی معاونت درمان می باشد.

 

۲- کاربرانی که نقش کارمند را دارند:

 کارمندان از طریق سامانه دبیرخانه الکترونیک یا سامانه خدمات الکترونیک کاربران امکان دسترسی به فرم مرخصی را دارند.تنها نکته ای که باید ذکر شود این است که مسئول امور اداری حوزه می بایست حتما فرم " تعیین تایید کنندگان پرسنل حوزه" را برای کارمند تکمیل نماید.

 

۳- کاربرانی که قرار است ثبت مرخصی برای سایرین را انجام دهند:

 طبق مصوبه کمیته هوشمند سازی فقط گروه های خاصی که در پایین نامبرده شده است، مجاز به ثبت مرخصی برای پرسنل حوزه خود می باشند:

شبکه های بهداشت و درمان: امور اداری/مسئول دفتر

معاونت ها: امور اداری/مسئول دفتر

بیمارستان ها: امور اداری/مسئول دفتر /سوپروایزر/ سرپرستاران

دانشکده ها: امور اداری/مسئول دفتر

 

4- کاربرانی که قرار است ثبت مرخصی خارج از بازه قانونی را انجام دهند:

برای مشاهده کارگزین مجاز حوزه، می بایست گزارش "فرم پایه فرایندهای هوشمند" در بخش گزارشات، پوشه عمومی را اجرا نمایید. 

لازم به ذکر است این کارگزین ها فقط در صورتی که محدودیت بازه از سوی مدیریت منابع انسانی برداشته شود، مجاز به ثبت مرخصی خواهند بود.

 


نکته: اگر فردی شرایط ذکر شده در بالا را داشت و مجوز برای او فعال نشده است، می بایست از طریق مسئول فناوری اطلاعات حوزه، نسبت به فعالسازی مجوز اقدام نماید.مسئول فناوری اطلاعات می بایست تیکت مربوطه را در سامانه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات برای گروه دبیرخانه الکترونیک با مورد "مجوزها" ثبت نماید.