مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
ارتقاء فرآیند الکترونیکی مکاتبات اداری
به گزارش گروه نرمافزار و پرتال دانشگاه به منظور ارتقاء فرآیند الکترونیکی مکاتبات اداری، نسخه جدید سربرگ دانشگاه در سامانه دبیرخانه الکترونیک راهاندازی شد.

به منظور ارتقاء فرآیند الکترونیکی مکاتبات اداری و با توجه به مشکلات موجود در سربرگ قدیم سامانه دبیرخانه الکترونیک، نسخه جدید سربرگ، در دستور کار گروه نرمافزار و پرتال قرار گرفت. پس از طرح مشکلات و ارائه پیشنهادها برای انجام تغییرات بنیادی در جلسات کارگروه فرآیندهای اداری و ساعتها تحلیل و بررسی، راهکارها تعیین و سرانجام به تصویب کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری رسید.
پیادهسازی نسخه جدید از اوایل سال جاری شروع شد و تا اواخر مردادماه مراحل تست و بهبود آن ادامه داشت. پس از طی مراحل تست در شهریورماه سربرگ جدید به صورت آزمایشی در دسترس کارکنان دانشگاه قرار گرفت. در نهایت سربرگ جدید در تاریخ 25 مهرماه جایگزین سربرگ قدیم شد. بعضی از موارد جدید که در این نسخه لحاظ شده، به شرح زیر میباشد:
- ارجاع خودکار به گیرندگان داخلی
- تغییر شماره نامه بر اساس سال
- شناسایی خودکار نامههای پیوست دار
- عدم نیاز به ساخت امضا به ازای هر سمت
- راهاندازی بارکد شناسه شمس
همچنین در فرآیند جدید، فرم تعریف امضاء و مشخصات حوزه نیز پیادهسازی و در اختیار امور اداری حوزهها قرار گرفت. همزمان با راهاندازی سربرگ جدید کلیه فرمها و فرآیندهای موجود در دبیرخانه الکترونیک که دارای امضاء بودند از جمله مرخصی، مأموریت و ... نیز از دسترسی خارج و تا آخر وقت همان روز بروزرسانی و در دسترس قرار گرفت. این مهم به دلیل تغییر تصویر امضا و فرآیند درج آن روی فرمها انجام شد.
می توانید برای مشاهده آموزش ها و امکانات فرمهای مربوطه به لینکهای زیر مراجعه نمایید:
امکانات سربرگ جدید
پرسش و پاسخ ها متداول در نسخه جدید
لیست پیغام ها و هشدارها و راه حل آن ها
فرم و فرآیند تعریف امضا
فرم و فرآیند مشخصات حوزه
فرم و فرآیند ویرایش سمت
کپی لینک کوتاه خبر:
نظر دهید