گروه نرم افزار، پرتال و اطلاع رسانی
ایجاد پست الکترونیک و فراموشی رمز عبور آن در سامانه کاربران پیاده سازی شد

فرآیند درخواست پست الکترونیک قبلا از طریق فرم الکترونیک بود که پس از ثبت درخواست توسط کاربر، ساخت ایمیل به صورت یکپارچه توسط همکاران گروه شبکه و زیرساخت انجام می شد. با توجه به چالش های این فرآیند و نیاز کاربران برای ساخت و استفاده از ایمیل دانشگاهی در کمترین زمان ممکن، پیشنهاد خودکارسازی این فرآیند توسط گروه شبکه و زیرساخت پیشنهاد گردید و در مدت کوتاهی با تلاش همکاران گروه نرم افزار فرم و فرآیند مربوطه تحلیل، طراحی و پیاده سازی شد. در اوایل اسفند ماژول جدید ایجاد شناسه پست الکترونیک به سامانه کاربران اضافه گردید و بازیابی رمز عبور پست الکترونیک نیز در سامانه کاربران قرار داده شد.
فرآیند کار:
- بررسی وجود ایمیل: چنانچه فردی قبلا در سامانه ایمیل دانشگاه شناسه کاربری داشته باشد، مجوز ساخت شناسه جدید را ندارد و فقط می تواند رمز عبور خود را تغییر دهد.
- استعلام هویت: با استفاده از سامانه هماوا و پرسنلی
- تایید هویت: با وارد کردن کد 4 رقمی ارسال شده به شماره همراه، فرآیند تایید هویت تکمیل میشود.
- ورود اطلاعات: نام و نام خانوادگی به صورت انگلیسی توسط شخص وارد می شود.
- انتخاب شناسه: سیستم چندین شناسه مختلف را به کاربران پیشنهاد میدهد. یک شناسه توسط کاربر انتخاب می گردد.
- ایجاد شناسه ایمیل: در صورتی که شناسه انتخابی موجود نباشد، سامانه با موفقیت شناسه پست الکترونیک درخواست داده شده را برای فرد ایجاد می نماید.