هوشمند سازی فرایند معرفی به گزینش جهت بررسی صلاحیت عمومی
هوشمند سازی فرایند معرفی به گزینش جهت بررسی صلاحیت عمومی
ارتقاء فرآیند های کاری سازمان بخصوص فرآیندهای مرتبط با نیروی انسانی به عنوان یکی از اصلی ترین استراتژی های ارتقاء کیفیت سازمان و افزایش رضایتمندی کارکنان شناخته می شود . یکی از فرآیندهای اصلی مدیریت منابع انسانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، فرآیند اخذ تاییدیه صلاحیت عمومی می باشد . در این فرآیند کلیه مشمولین( اعم از پذیرفته شدگان آزمون های استخدامی-مشمولین ماده 35 و 36 آیین نامه اداری و استخدامی و...) برای اخذ تاییدیه صلاحیت عمومی به مدیریت گزینش معرفی می شوند . صدور ابلاغ تعیین خدمت یا حکم استخدامی ذینفعان مشروط به اخذ تاییدیه مدیریت گزینش می باشد.
با توجه به زمان بر بودن فرایند معرفی به گزینش و از طرفی دشواری در پیگیری وضعیت صدور/ عدم صدور تاییدیه معرفی شدگان و نداشتن گزارش های متمرکز و آنلاین جهت ارائه به مدیران ارشد، گروه نرم افزار و پرتال دانشگاه به پیشنهاد مدیریت منابع انسانی دانشگاه و اداره تامین و توزیع نیروی انسانی، بعد از چندین جلسه تحلیل و بررسی ، اقدام به پیاده سازی و راه اندازی فرایند مذکور به صورت هوشمند در 15 آبان 1403 در کل استان نمود.
از جمله مزایای مهم این فرایند به موارد زیر می توان اشاره نمود:
- کاهش زمان فرآیند معرفی مشمولین به مدیریت گزینش و عدم نیاز به تنظیم مکاتبه
- افزایش بهره وری نیروی انسانی
- ارتقا کیفیت انجام کار
- اخذ گزارش های لحظه ای مورد نیاز
- پیگیری آنلاین وضعیت درخواست
- افزایش میزان پاسخگویی صاحبان فرآیند
برای مشاهده اطلاعات شناسنامه این فرآیند اینجا کلیک نمایید